Câți dintre noi se gândesc la impozitul pe jocuri de noroc înainte să plaseze un pariu sau să dea startul unui joc la păcănele? Deși nu este partea cea mai plăcută a câștigurilor, este un subiect pe care orice jucător ar trebui să îl cunoască. În România, jocurile de noroc reprezintă o sursă importantă de venit pentru stat, motiv pentru care există reguli stricte privind calculul și plata impozitelor.
În 2025, legislația a adus modificări importante în domeniul taxelor pe jocuri de noroc, inclusiv pentru platformele de cazinouri online. În acest articol, vei afla ce înseamnă impozitul pe câștiguri, care sunt pragurile actuale, ce taxe plătesc operatorii și ce schimbări au intrat în vigoare.
Autor:
Daniel Nazare
-
Publicat Luni, 18 August 2025, 08:37
Disclaimer Jucătorul.ro își propune să va ofere mereu cele mai exacte și actualizate informații. Va informăm că unele linkuri de pe site pot fi linkuri de afiliere. Ele nu aduc nici un cost suplimentar pentru cititori, dar pentru care noi putem primi un comision care ne ajută la menținerea site-ului.
| Prag | Descriere |
|---|---|
| Pragul I: | 4% până la 10.000 RON |
| Pragul II: | 400 RON + 20% din suma ce depășește 10.000 RON |
| Pragul III: | 11.750 RON + 40% din suma ce depășește 66.750 RON |
Impozitul pe jocuri de noroc reprezintă o taxă aplicată câștigurilor obținute de jucători în urma participării la activități de pariere sau jocuri de tip cazinou, dar și veniturilor realizate de operatorii care organizează astfel de jocuri. Mai exact, atunci când un jucător obține un premiu în bani, acesta este obligat să plătească un impozit pe câștig, stabilit în funcție de valoarea sumei încasate.
Legea definește jocurile de noroc ca orice activitate în care se plasează un pariu în bani reali, cu un rezultat incert, generat în principal de hazard. Acestea includ o gamă variată de opțiuni, precum:
Pe scurt, trebuie să plătești taxe pe venituri din jocuri de noroc la ANAF, indiferent de tipul jocului la care participi. Fie că joci într-un cazinou fizic sau online, regulile privind declararea și impozitarea câștigurilor rămân aceleași, iar respectarea acestora este obligatorie.
Impozitarea câștigurilor din jocurile de noroc în România este reglementată de mai multe legi și norme. Principalul act este Legea nr. 227/2015 din Codul Fiscal, care stabilește regulile generale pentru impozitarea veniturilor, inclusiv a celor din jocuri de noroc.
Pe lângă aceasta, Ordonanța Guvernului nr. 77/2009 reglementează modul în care se organizează și se desfășoară jocurile de noroc, precum și obligațiile fiscale ale operatorilor și jucătorilor.
Normele metodologice ale Codului Fiscal și instrucțiunile ANAF oferă detalii practice despre cum se declară și se plătește impozitul pe câștiguri. De asemenea, Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN) reglementează autorizarea și controlul operatorilor din domeniu.
Recent, prin Legea nr. 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare, au fost aduse modificări importante în ceea ce privește impozitarea câștigurilor din jocuri de noroc.
Legea nr. 141/2025 aduce modificări importante în fiscalitatea aplicată câștigurilor și activităților din industria jocurilor de noroc. Noile măsuri vizează atât persoanele fizice (jucători), cât și operatorii economici din acest domeniu.
Sistemul progresiv de impozitare a câștigurilor din jocuri de noroc se păstrează, însă cotele cresc, chiar și pentru câștigurile mici:
🛈 Impozitul se reține la sursă, iar modificările afectează direct jucătorii, chiar și pentru sume mici.
Taxele anuale percepute pentru autorizarea jocurilor de noroc au suferit majorări importante, după cum urmează:
⚠️ Conform legii, noile cote se aplică și autorizațiilor deja emise, prin recalcularea valorii pentru perioada rămasă de valabilitate.
Pe lângă modificările aduse impozitării câștigurilor și taxelor de autorizare, Legea nr. 141/2025 introduce și alte măsuri fiscale care vizează direct operatorii de jocuri de noroc:
Când intră în vigoare
Toate aceste modificări fiscale devin aplicabile începând cu 1 august 2025, atât pentru jucători, cât și pentru operatori.
Orice jucător care obține câștiguri din jocuri de noroc online trebuie să țină cont de taxele și impozitele aplicabile la retragerea banilor. Statul impune un sistem de impozit pe câștig structurat pe praguri, iar sumele reținute diferă în funcție de valoarea retragerii. Mai jos găsești cum se aplică efectiv aceste taxe la jocuri de noroc, în funcție de fiecare categorie.
Pragul I: Retrageri până la 10.000 RON
Conform primei grile de impozitare, toate retragerile de până la 10.000 RON sunt taxate cu 4% din suma retrasă. Până în august 2025, acest impozit era de 3%, însă acum jucătorii trebuie să plătească o cotă mai mare.
Exemplu de calcul: Dacă retragi 1.000 RON, impozitul va fi de 4% × 1.000 RON = 40 RON. Astfel, în contul tău vor intra 960 RON.
Pragul II: Retrageri între 10.001 RON și 66.750 RON
Acest prag se aplică pentru sume mai mari de 10.000 RON și până la 66.750 RON. În acest caz, se rețin 400 RON plus 20% din valoarea care depășește 10.000 RON. Înainte de noile taxe pe jocuri de noroc, în loc de cei 400 RON se percepeau 300 RON.
Exemplu de calcul: Dacă retragi 12.000 RON, se calculează astfel: 20% din valoarea care depășește 10.000 RON (2.000 RON), adică 400 RON + 400 RON = 800 RON. Prin urmare, vei primi în cont 11.200 RON.
Pragul III: Retrageri peste 66.750 RON
Pentru sumele mari, de peste 66.750 RON, impozitul se calculează astfel: se rețin 11.750 RON, la care se adaugă 40% din suma ce depășește 66.750 RON.
Exemplu de calcul: Pentru o retragere de 70.000 RON, se calculează astfel: impozit pe jocuri de noroc 40% din suma care depășește 66.750 RON (3.250 RON), adică 1.300 RON + 11.750 RON = 13.050 RON. Astfel, în cont vei primi 56.950 RON.
Important
Nu doar retragerile sunt supuse taxelor, ci și depunerile efectuate în conturile de joc online, printr-o așa-numită „taxă pe viciu”. Aceasta are o valoare de 2% și se reține automat din suma depusă, indiferent dacă jucătorul va obține sau nu un câștig ulterior.
Această taxă a fost introdusă prin Ordonanța de Urgență nr. 114/2018, începând cu 1 ianuarie 2019, și se aplică exclusiv depunerilor către operatorii de jocuri de noroc online licențiați.
Modalitatea de plată a impozitului pe câștigurile din jocuri de noroc depinde de locul în care acestea au fost obținute. Așa cum am menționat anterior, dacă obții câștiguri în România, impozitul este reținut direct la sursă de către organizatorul jocului.
Dar ce se întâmplă atunci când câștigurile provin din afara țării? Ei bine, în acest caz, procedura este diferită, întrucât statul român nu poate reține automat impozitul pe sumele respective.
Până în 2018, jucătorii care obțineau câștiguri din jocurile de noroc online erau obligați să depună o declarație fiscală anuală la ANAF. În prezent, această obligație nu mai există: impozitul este reținut automat de organizator, indiferent că vorbim despre cazinouri online, pariuri sportive, loterii sau alte tipuri de jocuri.
Ulterior, operatorul de jocuri de noroc virează impozitul către autoritățile fiscale, fără ca jucătorul să mai aibă vreo obligație declarativă.
Tot mai mulți români participă la turnee internaționale de poker sau competiții eSports desfășurate în afara țării, unde câștigurile nu sunt impozitate automat de autoritățile române.
În astfel de situații, ești responsabil să declari venitul obținut prin Declarația Unică, depusă la ANAF. Impozitul se calculează conform legislației fiscale din România, indiferent de țara în care a avut loc evenimentul sau de locul în care ai primit banii.
Important
Chiar dacă ai plătit impozit într-un alt stat, este posibil să fii obligat să-l declari și în România, caz în care pot interveni regulile privind evitarea dublei impuneri.
Chiar dacă impozitul pe câștigurile din jocuri de noroc este reținut automat la sursă, există metode complet legale prin care poți reduce suma totală plătită statului.
Cea mai simplă strategie este să îți fragmentezi câștigurile în tranșe mai mici, astfel încât să rămâi în Pragul I, unde impozitul este de doar 4%. Acest principiu se aplică atât la retragerea banilor de pe platformele online, cât și la pariurile sportive plasate fizic, prin bilete de joc.
Să luăm ca exemplu un câștig de 70.000 RON obținut din jocuri de noroc online. Îți prezint în continuare două scenarii prin care ai putea retrage acești bani, cu scopul de a plăti un impozit cât mai mic:
Cât încasezi efectiv după impozitare: Din câștigul total de 70.000 RON, se reține un impozit de 13.050 RON, astfel că suma finală pe care o primești în cont este de 56.950 RON.
Bani rămași după deducerea taxei: Dacă scazi 2.800 RON din câștigul inițial de 70.000 RON, suma netă pe care o primești este 67.200 RON.
Nu e nevoie să folosești un calculator pentru impozitul pe jocuri de noroc, vei observa clar diferența între cele două situații: peste 10.000 RON economisiți doar printr-o strategie simplă de retragere.
La pariurile sportive fizice (bilete jucate la casele de pariuri), impozitul se aplică pe fiecare bilet în parte, în funcție de valoarea câștigului potențial, nu a mizei. Așadar, dacă știi că ai o cotă mare, nu pune totul pe un singur bilet în care câștigul posibil trece de 10.000 RON.
💡Soluția: Plasează mai multe bilete separate, astfel încât câștigul maxim estimat de pe fiecare să fie sub 10.000 RON.
Exemplu: Ai un buget de 1.000 RON și pariezi pe o cotă de 20, ceea ce înseamnă un câștig potențial de 20.000 RON dacă biletul este câștigător.
Prin simpla împărțire a mizei, câștigi cu 1.500 RON mai mult (19.200 RON vs. 17.700 RON), fără să pariezi mai mult și fără să riști nimic în plus. Poți testa mai multe scenarii de fragmentare a câștigurilor folosind un calculator pentru impozitul pe jocuri de noroc disponibil online, care îți arată exact cât vei plăti în funcție de suma care îți este afișată pe bilet.
⚠️ Ce trebuie să știi
Nu doar jucătorii au responsabilități fiscale. Și operatorii de jocuri de noroc sunt obligați să respecte legislația în vigoare din România, inclusiv cerințele fiscale. Orice casă de pariuri, cazinou sau platformă online care dorește să își desfășoare activitatea în mod legal trebuie să dețină o licență emisă de Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN).
În plus față de impozitele aplicate pe veniturile obținute din activitățile de jocuri de noroc, operatorii trebuie să achite și o serie de taxe specifice. Acestea includ taxe de licențiere, contribuții la fonduri speciale, precum și alte obligații financiare stabilite prin reglementările ONJN. În prezent, există trei tipuri principale de licențe, fiecare cu propriile condiții și taxe asociate:
Licența Clasa I este acordată operatorilor care organizează direct jocuri de noroc, cum sunt cazinourile și casele de pariuri (fizice sau online). Valabilitatea licenței este de 10 ani, iar operatorii trebuie să achite o taxă anuală stabilită în funcție de cifra de afaceri estimată:
| Cifra de afaceri anuală | Taxa de licență anuală | ||
| Până la 500.000 € | 6.000 € | ||
| Între 500.001 – 1.000.000 € | 24.000 € | ||
| Între 1.000.001 – 5.000.000 € | 60.000 € | ||
| Între 5.000.001 – 10.000.000 € | 96.000 € | ||
| Peste 10.000.000 € | 120.000 € |
Această licență este destinată furnizorilor de servicii din industria jocurilor de noroc, cum ar fi procesatorii de plăți, furnizorii de software, audit sau marketing. Și în acest caz, licența are o valabilitate de 10 ani.
Titularii de licență de Clasa II pot colabora doar cu operatori licențiați de Clasa I și trebuie să respecte reglementările impuse de ONJN.
Taxa anuală este fixă: 6.000 €.
Licența de acest tip este acordată operatorilor care organizează jocuri de tip loteristic, fie în format tradițional, fie la distanță. Aceste activități sunt în general desfășurate în regim de monopol de stat.
Taxa anuală: 115.000 €.
Pe lângă cele trei tipuri principale de licențe (Clasa I, II și III), legislația din România prevede și taxe speciale pentru organizarea de jocuri de noroc în regim temporar. Acestea se aplică evenimentelor ocazionale, cum ar fi turnee de poker, jocuri de cazinou pe termen scurt sau sloturi instalate pentru o perioadă determinată.
Exemple de taxe aplicabile:
⚠️ Aceste taxe nu țin locul unei licențe permanente, dar permit operatorilor să desfășoare activități legale pentru o perioadă limitată, conform aprobărilor ONJN.
Impozitarea jocurilor de noroc în România a devenit, din nou, un subiect fierbinte, mai ales după ultimele modificări fiscale din 2025. Nu e tocmai o surpriză, având în vedere că avem deja unele dintre cele mai mari taxe din Europa pentru acest sector. Noile reglementări, care vin la pachet cu o creștere a impozitelor, i-au nemulțumit profund atât pe jucători, cât și pe operatorii de jocuri.
Pe de altă parte, trebuie spus că impozitarea aduce și câteva beneficii. În primul rând, ajută la protejarea jucătorilor și reduce riscurile asociate jocurilor ilegale. În plus, industria jocurilor de noroc generează venituri importante pentru bugetul de stat, un aspect deloc neglijabil într-o economie mereu în căutare de surse suplimentare de finanțare.
PRO
Sursă importantă de venit pentru bugetul statului
Prevenirea apariției operatorilor ilegali
Promovarea jocului responsabil
Creșterea transparenței în industrie
Crearea de locuri de muncă și stimularea economiei
CONTRA
Taxele și impozitele aplicate sunt ridicate
Descurajează jucătorii ocazionali
Risc de migrare spre piața neagră
Reducerea competitivității pieței locale
Să plătești impozit pe câștiguri din jocuri de noroc în România este obligatoriu pentru a ne putea bucura de o industrie legală. Totuși, regulile de impozitare s-au modificat destul de mult în ultimii ani, iar taxele pe jocuri de noroc s-au mărit considerabil. Acest lucru se poate observa, cu ușurință, mai ales în urma creșterilor din 2025.
Este un avantaj faptul că jucătorul nu trebuie să declare personal câștigurile, dat fiind faptul că aceasta este datoria operatorului. Îți recomand să alegi întotdeauna să joci la un operator licențiat și să nu te lași păcălit de casele de pariuri sau cazinourile care pretind că nu percep impozite și taxe la jocuri de noroc.
Daniel Nazare
Autor, Jucătorul.ro
Aproape 25 de ani de experiență în presa sportivă. A debutat ca jurnalist în 1997, în primul an de facultate, fiind redactor la ziarul ZIUA. Apoi s-a transferat la Sportul Românesc, Evenimentul Zilei, Prosport, Adevărul, Cancan și Click.ro. A fost invitat permanent, de-a lungul timpului, la posturile GSP TV, TV Sport, Telesport, Sport.ro și Digi Sport. A scris la rubrica de opinii pentru ProSport, Adevărul, Evenimentul Zilei, Ilfov Sport, 100% Sport. Daniel Nazare este prezentator de emisiuni la Radio Sport Total FM, singurul post de profil din România și invitat la televiziunea Sport.ro. Este acum senior-editor la Prosport, unde semnează opinii și analize, dar scrie și articole zi de zi.
Începând cu 1 august 2025, câștigurile din jocuri de noroc online sunt impozitate progresiv, prin reținere la sursă, în momentul retragerii:
Reglementarea impozitului pe jocuri de noroc în România este descrisă în Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Impozitarea veniturilor obținute prin intermediul jocurilor de noroc la persoanele juridice este diferită în funcție de tipul de activitate. Acestea sunt descrise în Codul fiscal și în Ordonanța de Urgență nr. 77/2009. Operatorii au datoria de a plăti taxa pe venituri și impozitul pe profit.
Sintagma „reținere la sursă” se referă la impozitele percepute la jocurile de noroc care sunt oprite direct de către operator. În cazul unui impozit reținut la sursă, jucătorul nu are datoria de a-l declara sau de a-l plăti singur.
Da, toate retragerile solicitate la cazinourile online sunt impozitate conform grilei de mai sus.
Dacă joci pe platforme licențiate în România, nu trebuie să declari câștigurile, impozitul este reținut automat de operator. Totuși, dacă ai câștiguri din surse externe sau neautorizate în România, ai obligația să le declari în Declarația Unică, până pe 25 mai a anului următor, și să plătești impozitul aferent.
Pentru jocurile de noroc desfășurate în locații fizice (sloturi, poker, cazinouri, lozuri), câștigurile cumulate într-o singură zi, care nu depășesc suma de 66.750 lei și sunt obținute de la același organizator, nu sunt supuse impozitării.